فرمایشات حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی ، در جمع جوانان انقلابی 73 کشور جهان به تاریخ 1390/11/10 (در دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی «جوانان و بیداری اسلامی»
صریح ترین اشارات ایشان به موضوع ظهور دولت موعود است که باید کمی در آن دقت شود.
 ابتداء به این سخنان توجه فرمایید :

 « آنچه که من به شما جوانان عزیز و فرزندان خودم عرض می کنم، این است که بدانید امروز تاریخ جهان، تاریخ بشریت، بر سر یک پیچ بزرگ تاریخى است. دوران جدیدى در همه‌ى عالم دارد آغاز می شود. نشانه‌ى بزرگ و واضح این دوران عبارت است از توجه به خداى متعال و استمداد از قدرت لایزال الهى و تکیه‌ى به وحى. بشریت از مکاتب و ایدئولوژى‌هاى مادى عبور کرده است. امروز نه مارکسیسم جاذبه دارد، نه لیبرال‌دموکراسى غرب جاذبه دارد – مى‌بینید در مهد لیبرال‌دموکراسى غرب، در آمریکا، در اروپا چه خبر است؛ اعتراف می کنند به شکست – نه ناسیونالیستهاى سکولار جاذبه‌اى دارند. امروز در میان امت اسلامى، بیشترین جاذبه متعلق است به اسلام، به قرآن، به مکتب وحى؛ که خداى متعال وعده داده است که مکتب الهى و وحى الهى و اسلام عزیز می تواند بشر را سعادتمند کند. این یک پدیده‌ى بسیار مبارک و بسیار مهم و پرمعنائى است.

اگر به جای برخی کلمات در فرمایشات معظم له ، معادل آنرا قرار دهیم :

تاریخ جهان = از ابتدای آفرینش تا به امروز
تاریخ بشریت = تاریخ خلقت انسان
پیچ بزرگ تاریخی = عوض شدن مسیر تاریخ ( یعنی تاریخ در یک مسیر پر فراز و نشیب حرکت می کرده است اما این روزها به یک پیچ بزرگی رسیده است که مسیر تاریخ را به گونه ای دیگر رقم خواهد زد )
دوران جدید = زمانی که از آغاز خلقت تا به امروز شاهد آن نبوده ایم اما منتظر آن بوده ایم

پس معنی خط اول جملات حضرت آقا می شود این :

آنچه که من به شما جوانان عزیز و فرزندان خودم عرض می کنم این است که بدانید امروز تاریخ خلقت جهان آفرینش و خلقت انسان پس از سالها حرکت در یک مسیر پر فراز و نشیب به یک پیچ بزرگی رسیده است که مسیر تاریخ را به گونه ای دیگر رقم خواهد زد. زمانی که از آغاز خلقت تا به امروز شاهد آن نبوده ایم اما منتظر آن بوده ایم و در حال به وقوع پیوستن است .

جالب اینجاست که حضرت آقا برای این واقعه ی بسیار بسیار مهم نشانه هایی هم بیان می کنند
۱ – توجه به خدای متعالی
۲ – استمداد از قدرت لا یزال الهی
۳ – تکیه به وحی

این سه نکته با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اعتراف غرب به شکست و نیز عبور از مکاتب و ایدئولوژی های مادی ، اشاره به جهان شمولی دین مبین اسلام داشته که در آیات متعدد قرآن مجید بدان اشاره شده است.
نکته : دین اسلام در زمان حکومت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف جهان شمول خواهد شد و حضرت مهدی سلام الله علیه و ارواحنا فداه نتیجه ی زحمات تمام انبیاء و اولیاء الهی را به ثمر می نشاند .
با توجه به سخنان مقام معظم رهبری و تحلیل های ایشان در مورد اتفاقات غرب ، این سخنان که از آغاز دوران جدیدى در همه‌ى عالم حکایت می کند ، صریح ترین سخنان مقام معظم رهبری است که به واقعه ی ظهور شرایط جدید اشاره دارد.
شرایط جدیدی که از ابتدای خلقت تا به امروز ، به وقوع نپیوسته بود اما در این روزها شاهد آن هستیم .
و از آنجایی که شرایط فعلی ، شرایطی جهان شمول است می توان آنرا به مقدمات ظهور دولت موعود الهی که إنّ الأرض یرثها عبادی الصالحون است ؛ تعمیم داد .

ظهور نزدیک است پس باید آماده بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : جمعه 19 تير 1394برچسب:, | 18:2 | نويسنده : Shabgard |