*افزایش روزی*
به هر كس راستگويى در گفتار، انصاف در رفتار، نيكى به والدين و صله رحم الهام شود و آنها را انجام دهد، اجلش به تأخير مى افتد، روزيش زياد میگردد، از عقلش بهره مند میشود و هنگام سوال و جواب شب اول قدر توسط مأموران الهى، پاسخهای لازم به او تلقين میگردد.
پیامبر اکرم(ص)

 

*ثواب درختکاری*
هر مسلماني که بذري بيفشاند يا نهالي بنشاند و از حاصل آن بذر و نهال پرنده‌اي يا انساني يا چرنده اي بخورد، براي او صدقه محسوب خواهد شد. هر کس درختي بکارد و از آن حفاظت نمايد تا ثمر دهد، خداوند به اندازه ثمره آن به وي پاداش خواهد داد.
پیامبر اکرم(ص)

 

*صله رحم، ضمانت کننده دنیا و آخرت*
هرکس براى من یک چیز را ضمانت کند، من براى او چهار چیز را ضمانت ‏خواهم کرد. اگر صله رحم ‏انجام دهد، خداوند او را دوست دارد، روزی ‏اش را توسعه میدهد، عمرش را طولانى میسازد و او را در بهشتى که وعده داده وارد میکند.
پیامبر اکرم(ص)

 

*صله رحم*
از قطع صله رحم بپرهیزید، زیرا انسان را نابود میسازد.
امام صادق(ع)
به حاضران و غایبان و کسانى که هنوز به دنیا نیامده‏اند تا روز قیامت، سفارش میکنم به خویشان خود بپیوندند، هرچند میان ایشان به اندازه یک سال راه رفتن فاصله باشد. همانا خداى متعال صله رحم را بخشى از دین قرار داده است.
امام باقر(ع)

 

*دید و بازدید*
ما غير از صله رحم چيزى نمیشناسيم كه بر عمر بيفزايد و رزق و روزی را در طول عمر طولانی افزایش دهد، تا آن جا كه گاهى باقی عمر كسى سه سال است و وقتى كه اهل صله رحم میشود، خداوند هم سى سال بر عمرش مى افزايد و آن را سى و سه سال میكند.
امام صادق(ع)

 

*ثواب شهادت به یگانگی خدا و رسالت پیامبر*
كسى كه شهادت بدهد که خدايى جز خداى يگانه نيست و هیچ یک از خدایان دروغین را باور نداشته باشد و نیز شهادت دهد که حضرت محمد(ص)، رسول خدا و فرستاده بر حق خداوند میباشد، دو هزار حسنه براى او نوشته میشود و در محضر خداوند جزء مقربین است.
امام صادق(ع)

 

*کمک به همسر*
مردی که در منزل به همسرش کمک کند، به ازای هر تار مویش، ثواب یک سال عبادتی میباشد که تمام روزهایش را روزه گرفته و تمام شبهایش را به عبادت ایستاده و شب زنده داری کرده است. خداوند به او ثوابی میبخشد که به انبیای صابر خود حضرت داوود، یعقوب و عیسی(ع) بخشیده است.
پیامبر اکرم(ص)

 

*میهمانداری*
*هر مومنی که از صدای میهمان و ورود او خشنود شود، گناهان او آمرزیده میگردد، گرچه گناهان او از زمین تا آسمان را پر کرده باشد.
آن مومن هنگامی که از قبر خارج میشود، صورتش مانند ماه شب چهارده میباشد و او را مسیری جز بهشت نخواهد بود.
امام علی(ع)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 7 تير 1394برچسب:, | 3:0 | نويسنده : Shabgard |