دوپینگ اخلاقی در دنیای مجازی

«آیا خدای دنیای واقعی همان خدای دنیای مجازی است؟» این سوالی است که صفحه «تقوای مجازی» با هشتگ تقوا در دنیای مجازی به دنبال روشنگری پیرامون پاسخ آن در شبکه اجتماعی اینستاگرام است. برای گردانندگان آگاه و خوش فکر این صفحه مبارزه با بی‌اخلاقی و بی‌تقوایی مشهود در برخی روابط میان زنان و مردان بعضا حتی با ظاهر مذهبی اما بی‌توجه به تقیدات حقیقی، شایسته فرهنگ‌سازی گسترده است.


آنها آمده‌اند تا فراموش نکنیم حفظ «مرزهای اخلاق» در دنیای بدون مرز «سایبر»، نیازمند تذکر به زبانی شیوا و همه پذیر است و آزادی بدون قید و شرط تبلیغی در فضای مجازی ذیل «هویت پنهان مخاطبین» زمینه ساز رواج رذایل اخلاقی همچون دروغگویی و شایعه‌سازی است که با ترویج خودکنترلی برآمده از تقوای الهی تاحدی قابل مدیریت است.
طراحان حزب اللهی با سلیقه در این صفحه ایده‌های اخلاقی و الهی را در قالب طرح‌هایی ساده، گیرا و جذاب به مخاطبین عرضه می‌کنند تا تلنگری بر رفتارهای منفی باشد که به واسطه فرهنگ آفرینی شبکه‌های اجتماعی در جامعه ایرانی همه گیر شده است.
پنهانی توجه‌مان را به این موضوع جلب می‌کنند که «کامنت گذاری» ذیل تصویر یک خانم محجبه ایرانی با تعریف و تمجید از حجاب وی تفاوت چندانی با متلک پرانی لات‌های خیابانی بر سر کوچه‌ها و خیابان‌های بی‌خدایی ندارد. تذکر می‌دهند که «با حجاب هم می‌شود خودنمایی کرد، فقط مشتری اش فرق می‌کند!»
تاکید دارند که نقض قوانین مهم حریم شخصی با انتشار مکرر تصاویر به اصطلاح «سلفی» از خود در موقعیت‌های گوناگون برای جلب توجه نامحرم، رویه‌ای عادی نیست و حریم زن مسلمان حتی در فضای مجازی نیز کاملا حقیقی است و نیازمند صیانت است. یک دست مریزاد حقیقی به فرهنگ سازان گمنام صفحه «تقوای مجازی» تقدیم می‌کنیم و امیدواریم چنین رویه ماندگاری به زودی زبان‌های عربی و انگلیسی نیز در اختیار مخاطبین قرار گیرد و از شکل «ملی- میهنی» به اندازه «جهانی» تغییر سایز دهد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 9 تير 1394برچسب:, | 17:16 | نويسنده : Shabgard |