هواپیمای «لاکهید یو-2» که به آن «خانم اژدها» هم گفته می‌شود، یک هواپیمای شناسایی با ارتفاع پرواز بالاست. که از زمان جنگ سرد بارها وارد آسمان چین و شوروی و... شد و به خاطر ارتفاع بلند پروازی قابل شناسایی نبود (البته بعد از اینکه توسط پدافند اس دویست شوروی منهدم شد توسط آمریکا مورد تغییرات زیادی قرار گرفت هم از لحاظ جنس بدنه و رادارگریزی و همچنین تغییر موتور و اضافه کردن سامانه های جاسوسی و راداری دوربرد بارها مورد ارتقا قرار گرفت به گونه ای که قرار بود در سال دوهزارودوازده بازنشسته شود اما به خاطر ارتقا های جدید هنوز عملیاتی است)
این اژدها در تمام جنگ های آمریکا از جمله جنگ عراق و افغانستان و لیبی و کوزو و صربستان و.... حضور موثر و موفقی داشته.
ارتفاع پرواز این هواپیما به حدی بالاست(هفتاد هزار پا) که خلبان آن باید از لباس‌های فضانوردی استفاده کند.این هواپیما قبل از اینکه به نیروی هوایی و دریایی آمریکا داده شود در اختیار سازمان جاسوسی سیا بوده و گفته شده که خلبان ها برای پرواز با آن میبایست استعفا میدادند و به صورت یک شهروند عادی عضو سازمان سیا میشدند!
در حوالی ظهر 22 بهمن ماه سال 91 یک فروند هواپیمای شناسایی U2 آماده پرواز میشود اما اینبار قرار است به آسمان ایران نفوذ کند. خلبان لباس های فضایی خود را می پوشد و آماده میشود و به اوج آسمان می رود، در آسمان دریای عمان و نزدیک به مرز های ایران ناگهان خلبان از باند رادیویی خود هشداری را از رادارهای پدافندی ایران دریافت میکند که به مرز های ایران نزدیک شده اید! خلبان یو دو که از تعجب هنوز باور ندارد که ایران بتواند او را کشف کند از پدافند ایران میخواهد تا موقعیت او و سمت او را اعلام کند و پدافند ایران موقعیت و سمت و سرعت او را به یو دو اعلام میکند! و خلبان یو دو که متوجه میشود که رهگیری شده است مسیر خود را عوض میکند و از مرزهای ایران دور میشود.

(به نقل از امیر اسماعیلی : ما حتی صدای مکالمه خلبان آمریکایی را داریم و در صورت نیاز آن را منتشر میکنیم).


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911222000256



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 11 تير 1394برچسب:, | 16:49 | نويسنده : Shabgard |